vrijdag 2 juli 2010

Voetbalkijkende gemeenteraadsleden staan zitpenning af

Tijdens de gemeenteraadszitting afgelopen dinsdag zaten twee Gentse gemeenteraadsleden stiekem voetbal te kijken op hun laptop. Niet leuk als een journalist je dan fotografeert. Dat overkwam Filip Van Laecke (CD&V) en Bruno Matthys (SP.A). Beide heren boden de dag daarop hun excuses aan via een kort persbericht. Filip Van Laecke: “Ik wil mij bij de burgemeester als voorzitter van de gemeenteraad, maar vooral bij de Gentenaar verontschuldigen. Ik zal mij in de toekomst nooit meer aan soortgelijke praktijken bezondigen. Ik zal mijn presentiegeld van dinsdagavond niet aaanvaarden”. Bruno Matthys reageerde broederlijk met eenzelfde excuses, ook hij deed afstand van zijn zitpenning. Hij stort het bedrag aan het project “Voetbal in de Stad".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.