De Gentse Sosseteit heeft vanaf vandaag een eigen variant op het stadslogo “gent: zoveel stad” bedacht. Het resultaat van al dat denkwerk is: 'gent: zuuveel stad'. De Sosseteit heeft het logo ontworpen in overleg met, en volgens de formele richtlijnen van, het Departement Stadspromotie en Sport. Prezedent' Eddy Levis vraagt het logo te gebruiken als men initiatieven neemt die het Gentse dialect positief in de kijker plaatsen. In 2007 startte het Departement Stadspromotie en Sport met de opmaak van een stadsmarketingplan. Drie speerpunten kwamen daarbij naar voor: kennis en innovatie, cultuur en stedelijk wonen. Op basis van dit onderzoek ontwierp de firma Duval Guillaume een promotionele huisstijl en het bijbehorende logo 'gent: zoveel stad'. Met dank aan Sylvie Dhaene (Huis van Alijn), Murielle Scherre (La Fille d'O), Mark De Mey (woordvoerder Volvo Cars), Eric Smout (Democrazy/10 Days Off), Lorenz Bogaert (Netlog), Jan Maenhout (docent Sint-Lucas en architect) Eddy Van Zieleghem (architect), Helga De Schrijver (IBBT) en burgemeester Daniël Termont. De huisstijl en het logo zijn steeds vaker te zien, hetzij in een volledig uitgewerkte lay-out, hetzij als 'signatuur' (logo-vermelding). Iedereen die Gent wil promoten kan, na goedkeuring door de Stad Gent, het logo gebruiken op zijn publicaties.
Met ‘zoveel stad’ laat Gent weten dat de stad niet zomaar te vatten is in een of enkele punten. Gent is een stad met een rijke voedingsbodem en heel wat dimensies: kennis en innovatie, cultuur, wonen. Maar op de eerste plaats is Gent een contrastrijke stad met vele lagen, een echte stad. Die authenticiteit is een belangrijke waarde binnen de merkfilosofie. En authentiek, dat is het sappige Gentse dialect zonder twijfel. De Gentse Sosseteit, de vereniging die alle initiatieven promoot en/of ondersteunt die op hun beurt Gent en/of het Gentse dialect positief in de kijker zetten, heeft een eigen variant van het logo bedacht: 'gent: zuuveel stad'. De Sosseteit gebruikt het logo uiteraard zelf in zijn publicaties en roept iedereen die initiatieven neemt ter bevordering van het Gentse dialect, op om het ook te gebruiken. Op die manier kan het logo uitgroeien tot een herkenbaar kwaliteitslabel voor alles wat Gents én goed is. Wie het logo wil gebruiken neemt contact op met: Eddy Levis, voorzitter Gentse Sosseteit, e-mail eddy.levis@skynet.be gsm 0476 21 35 95. De Sosseteit beoordeelt elke aanvraag op de wenselijkheid om het gebruik van het logo toe te staan. Link: http://www.sosseteit.com/
Met ‘zoveel stad’ laat Gent weten dat de stad niet zomaar te vatten is in een of enkele punten. Gent is een stad met een rijke voedingsbodem en heel wat dimensies: kennis en innovatie, cultuur, wonen. Maar op de eerste plaats is Gent een contrastrijke stad met vele lagen, een echte stad. Die authenticiteit is een belangrijke waarde binnen de merkfilosofie. En authentiek, dat is het sappige Gentse dialect zonder twijfel. De Gentse Sosseteit, de vereniging die alle initiatieven promoot en/of ondersteunt die op hun beurt Gent en/of het Gentse dialect positief in de kijker zetten, heeft een eigen variant van het logo bedacht: 'gent: zuuveel stad'. De Sosseteit gebruikt het logo uiteraard zelf in zijn publicaties en roept iedereen die initiatieven neemt ter bevordering van het Gentse dialect, op om het ook te gebruiken. Op die manier kan het logo uitgroeien tot een herkenbaar kwaliteitslabel voor alles wat Gents én goed is. Wie het logo wil gebruiken neemt contact op met: Eddy Levis, voorzitter Gentse Sosseteit, e-mail eddy.levis@skynet.be gsm 0476 21 35 95. De Sosseteit beoordeelt elke aanvraag op de wenselijkheid om het gebruik van het logo toe te staan. Link: http://www.sosseteit.com/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.